Be

Advised

Advies en creatie

Bijna ieder probleem heeft met gedrag te maken. Wij zetten daarom gedrag centraal. Het gaat er namelijk niet om wat mensen weten of vinden, maar om wat ze doen. Daar maak je verschil mee. 

Met behulp van inzichten uit de gedragswetenschappen geven we onderbouwd advies om gedrag van de doelgroep positief te veranderen. Zodat mensen minder energie verbruiken, zich houden aan de verkeersregels of overstappen naar een duurzame bank. Maar iets anders kan natuurlijk ook. 

Met een gedegen gedragsanalyse ontwerpen we interventies met impact, knallende campagnes en kansrijke communicatie waarmee we de doelgroep in beweging brengen. 

Domeinen

Veiligheid

verantwoord leven en werken

Duurzaamheid

toekomstbestendig gedrag stimuleren

Sociaal

prettig met elkaar omgaan

Commercieel

producten en/of diensten succesvol aanbieden

Financieel

betere beslissingen nemen over het managen van geld

Gezondheid

bewuster en gezonder leven

Mensgericht beleid

beleid ontwerpen dat effect heeft

Wonen en gebiedsontwikkeling

prettige leefomgeving ontwerpen en beheren

Verkeer

veilig en efficiënt deelnemen aan het verkeer

Diensten

Gedragsverandering

Beleidsontwerp
Hulp bij het ontwerpen en optimaliseren van mensgericht beleid.

Gedragsverandering

Strategisch advies
Werkbaar advies over hoe je gedrag kunt veranderen met interventies, campagnes en communicatie.

Creatie
Maken van middelen en organiseren van acties die impact maken.

Gedrag veranderen

Gedragsanalyse
Onderzoek naar het begrijpen van gedrag van de doelgroep.

Gedrag veranderen

Inspiratiesessies en in-company trainingen
Sessies op maat over het begrijpen en veranderen van gedrag.

Trainingen
Diverse meerdaagse trainingen, waarbij gedrag begrijpen en veranderen centraal staat.

Onze stappen: Boost

Een project over gedragsverandering kan best complex zijn. Om grip op het proces te krijgen, ontwikkelden we het BOOST-stappenplan; een vijftal stappen die we doorlopen bij een project over gedragsverandering. De analyse van het huidige gedrag speelt daarin een belangrijke rol. Want om gedrag te veranderen, moet je het eerst begrijpen. 

Stap 1: Bepalen probleem, doelgroep en doelgedrag
Stap 2: Onderzoek de situatie: gedragsanalyse
Stap 3: Ontwerp de interventie
Stap 4: Soft implementatie
Stap 5: Toets de effectiviteit en rol verder uit

We helpen je graag

Ook als je nog niet precies weet wat je wil of nodig hebt.

De Etalage

We werken voor Vervoerregio Amsterdam, de Woonbond, de Stad Antwerpen, IPSOS, de gemeente Almere, ASN Bank, Selmore Creative Agency, BUKO, Van Hulzen, Bureau Buhrs en Le Champion. En de lijst groeit. De opdrachten spelen zich af binnen alle domeinen waarin we werken.

We zijn trots op alle opdrachten en lichten er graag enkele uit:

Woonbond
Slimmer met je energie

Woonbond
Slimmer met je energie

Met een energiedisplay krijgen huurders direct zicht op hoeveel energie ze verbruiken en wat daarvan de kosten zijn. Dat helpt hen om gemakkelijk energie te besparen. Wij helpen om woningcorporaties en gemeenten te motiveren om deze displays te plaatsen bij huurders.

Vervoerregio Amsterdam
Breng- & haalgedrag

Vervoerregio Amsterdam
Breng- & haalgedrag

We ontwikkelden interventies om het aantal auto’s rondom bassischolen te verlagen en zo de veiligheid te vergroten. We creëerden de loopbus, in combinatie met een beloningssysteem met Mads als mascotte. Hij maakt het brengen en halen van kinderen van en naar school weer Makkelijk, Attractief, Duidelijk en Sociaal.

Le Champion
Oververhitting bij hardlopers

Le Champion
Oververhitting bij hardlopers

We voerden een grootschalig onderzoek uit onder hardlopers om zicht te krijgen op de belangrijkste gedragsbepalers van oververhitting; een aanzienlijk probleem bij sportevenementen. Op basis van deze inzichten adviseerden we meerdere interventies om het risico daarop te verlagen.

Stad Antwerpen
Nudging tegen geluidsoverlast

Stad Antwerpen
Nudging tegen geluidsoverlast

Diverse omwonenden in de studentenbuurt van Antwerpen ervaren overlast van uitgaanspubliek dat zich luidruchtig door de straten beweegt. Met enkele technologische nudges stimuleerden we om na 22:00 uur stil op straat te zijn, door sociale normen slim te activeren zonder belerend te zijn.